Czym jest przemysł? Kiedy się narodził? Czy nadal możemy go spotkać w obrazie miasta i jakie ma cechy?
Podczas zwiedzania, prezentacji i wspólnej burzy mózgów spróbujemy odpowiedzieć na te pytania. Następnie uczestnicy oddadzą się pracy twórczej i stworzą własny obraz miasta metodą kolażu uwzględniając jego przemysłowe cechy.
Klasa | Przedmiot | Podstawa programowa |
I-III | Edukacja społeczna | 2. 6 Opisuje znaczenie dorobku minionych epok w życiu człowieka, jest świadomy, że stosuje w swej aktywności ten dorobek, np. cyfry arabskie i rzymskie, papier, mydło, instrumenty muzyczne itp |
I-III | Edukacja plastyczna | 2. 3 Wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp. |
IV | Historia | I.2 – Poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje. |
V-VIII | Historia | XIX. 2 – Charakteryzuje najważniejsze przejawy rewolucji przemysłowej (wynalazki i ich zastosowania, obszary uprzemysłowienia, zmiany struktur społecznych i warunków życia). |
IV-VIII | Plastyka | II.2 Wyraża w pracach plastycznych uczucia i emocje wobec rzeczywistości, a także płynące z inspiracji muzycznych czy literackich (impresja i ekspresja); rysuje, maluje, ilustruje zjawiska i wydarzenia realne i wyobrażone (także w korelacji z innymi przedmiotami); III. 1 Zna dziedzictwo kulturowe najbliższego otoczenia, wymienia zabytki i dzieła architektury (historycznej i współczesnej). |
Czas trwania: 90-120 min | Cena: 25 zł