
Jak działa motocykl? Kto go wynalazł? Dlaczego powinno się mówić motocykl a nie motor?
Lekcja zaczyna się od zwiedzania kolekcji zabytkowych motocykli Harley-Davidson i Indian, w czasie którego uczestnicy na prawdziwych, zabytkowych, pojazdach poznają podstawowe elementy konstrukcyjne motocykla. Po zwiedzaniu biorą udział w warsztatach w duchu „zero-wasze”, na których budują swój własny, unikatowy model motocykla.
Klasa | Przedmiot | Podstawa programowa |
I-III | Edukacja społeczna | 2. 6 Opisuje znaczenie dorobku minionych epok w życiu człowieka, jest świadomy, że stosuje w swej aktywności ten dorobek |
I-III | Edukacja plastyczna | 2. 3 Wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp. |
IV | Technika | III.1 Rozpoznaje materiały konstrukcyjne (papier, drewno i materiały drewnopochodne, metale, tworzywa sztuczne, materiały włókiennicze, materiały kompozytowe, materiały elektrotechniczne) oraz elementy elektroniczne (rezystory, diody, tranzystory, kondensatory, cewki itp.); III.5 dokonuje wyboru materiału w zależności od charakteru pracy; III.6 dobiera zamienniki materiałowe, uwzględniając ich właściwości; III.7 racjonalnie gospodaruje różnorodnymi materiałami; VI. 4 bezpiecznie posługuje się narzędziami, przyborami i urządzeniami; |
Czas trwania: 90-120 min | Cena: 25 zł