Montownia-zrób sobie motocykl

Jak działa motocykl? Kto go wynalazł? Dlaczego powinno się mówić motocykl a nie motor?

Lekcja zaczyna się od zwiedzania kolekcji zabytkowych motocykli Harley-Davidson i Indian, w czasie którego uczestnicy na prawdziwych, zabytkowych, pojazdach poznają podstawowe elementy konstrukcyjne motocykla. Po zwiedzaniu biorą udział w warsztatach w duchu „zero-wasze”, na których budują swój własny, unikatowy model motocykla.

KlasaPrzedmiotPodstawa programowa
I-IIIEdukacja społeczna2. 6 Opisuje znaczenie dorobku minionych epok w życiu człowieka, jest świadomy, że stosuje w swej aktywności ten dorobek
I-IIIEdukacja plastyczna2. 3 Wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.
IVTechnikaIII.1 Rozpoznaje materiały konstrukcyjne (papier, drewno i materiały drewnopochodne, metale, tworzywa sztuczne, materiały włókiennicze, materiały kompozytowe, materiały elektrotechniczne) oraz elementy elektroniczne (rezystory, diody, tranzystory, kondensatory, cewki itp.);
III.5 dokonuje wyboru materiału w zależności od charakteru pracy;
III.6 dobiera zamienniki materiałowe, uwzględniając ich właściwości;
III.7 racjonalnie gospodaruje różnorodnymi materiałami;
VI. 4 bezpiecznie posługuje się narzędziami, przyborami i urządzeniami;

Czas trwania: 90-120 min | Cena: 25 zł